Počítačová grafika

Učivo predmetu počítačová grafika (spracovanie obrazu a textu) je zamerané na editáciu textových a obrazových predlôh, proces výroby informačných a grafických prvkov ktoré použijeme pri doplnení obsahu webovej stránky, prezentácie alebo e-publikácie. Obsah učiva má úzke medzipredmetové vzťahy s ostatnými odbornými predmetmi a spoločne vytvárajú komplexné teoretické odborné vedomosti pre reálnu grafickú produkciu, ktoré sú ďalej rozvíjané v rámci praktických činností odborného výcviku.

Tematický obsah učiva je rozdelený do výukových celkov 1., 3. a 4. ročníka.

V 1. ročníku sú témy zamerané na osvojenie základných editačných postupov v bitmapovom editore /ADOBE Photoshop CS5/ pri spracovaní obrazových a textových predlôh a teoretických vedomostí a praktických znalostí práce so skenerom pri digitalizácii textového a grafického obsahu do finálneho výstupu.

V 3. ročníku si žiaci osvoja teoretické vedomosti a praktické znalosti editácie vo vektorovom editore /ADOBE Illustrator CS5/, prípravu obsahovej náplne svojich grafických zadaní základnými postupmi vektorového kreslenia a širšie využitie týchto znalostí v oblasti praktickej produkcie počítačovej grafiky.

V 4. ročníku sú v učive obsiahnuté pokročilé techniky a postupy editácii v bitmapovom a vektorovom editore ktoré doplňujú učivo predchádzajúcich ročníkov a kompletizujú základnú vedomostnú a znalostnú výbavu pre spracovanie počítačovej grafiky pre všetky druhy finálnych výstupov.

Výučba predmetu sa uskutočňuje v odbornej učebni s možnosťou veľkoplošnej projekcie z počítača, čím sa dosiahne lepšie pochopenie učiva. Táto forma výučby zároveň poskytuje možnosť produktívnej a interaktívnej diskusie medzi vyučujúcim a žiakmi.